1-
Küresel pazarlamaya ulaşmak için yerel
pazarlamadan sonraki adım
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Esnek pazarlama
B) Geliştirici lojistik
C) Politik tutundurma
D) İhracat pazarlaması
E) Ulusal pazarlama
2- Malların, hizmetlerin, fikirlerin, sermayenin, teknolojinin, bilginin, kültürün ve bireylerin hızlı ve sürekli bir biçimde sınır ötesine akışına ne ad verilir?
A) Yerelleşme
B) Döngüselleşme
C) Merkeziyetçilik
D) Küreselleşme
E) İlerlemecilik
3- Günümüzde başarıyı sağlamak için aşağıdaki özellik ve yaklaşımlardan hangisi ön plana çıkmamaktadır?
A) Yeni teknolojilerin kullanımı
B) Küresel düşün yerel hareket et anlayışı
C) Merkeziyetçi yapı
D) Standardizasyon-uyarlama dengesi
E) Yönetim şekillerinde şeffaflaşma
4- 2011 yılında Türkiye’nin en yüksek doğrudan yabancı yatırım girişi sağladığı ülke ya da topluluk aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hong Kong
B) Hindistan
C) AB Ülkeleri
D) Pakistan
E) Japonya
5- Kendine odaklı yönelimle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Dış pazarlarda genellikle aynı veya çok yakın stratejiler tercih edilir.
B) Dış pazar öncelikle üretim fazlasından kurtulmak için kullanılır.
C) İç pazarda denenmiş ve başarılı olmuş pazarlama faaliyetlerinin diğer pazarlarda da başarılı olacağı varsayılır.
D) Merkeziyetçi bir yönetim anlayışı hüküm sürmektedir.
E) Tüm dünyayı tek bir potansiyel pazar olarak görme eğilimindedir.
6- Birleşmiş Milletlere göre şehirleşmeyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Refah getirerek yoksulluğu ortadan kaldıracaktır.
B) Altyapısal sorunları ortaya çıkararak çözülmesini sağlayacaktır.
C) Yoksulluğu azaltmayacak ve eşitsizlikleri arttıracaktır.
D) Herkese eşit hak ve imkânlar tanınmasını sağlayacaktır.
E) İstihdam imkânı sağlayacak ve işsizliği azaltacaktır.
7- Engel Kanunu olarak da bilinen teori neyi açıklamaktadır?
A) Satın alma gücü paritesini
B) Ülkelerin gelişmişlik seviyesini
C) Bir pazardaki arz talep dengesini
D) Belirli bir ülkeye özgü tüketim modellerini
E) Kişi başına düşen milli geliri
8- Uluslararası pazarlamacılar için önemli olan aile büyüklüğü kavramıyla ifade edilen aile tanımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anne, babadan oluşan topluluk
B) Birinci dereceden kan bağı olan kişiler
C) Aynı evi paylaşan bireylerin sayısı
D) Yakın akrabalardan oluşan topluluk
E) Aynı soyadı taşıyan herkes
9- Pazar demografiklerinden biri olan nüfusla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Nüfusun büyüme oranıyla kişi başına düşen gelir arasında mutlaka pozitif korelasyon vardır.
B) 2009 yılında en yüksek nüfusa sahip ülke İran’dı.
C) 2050 yılında en yüksek nüfusa sahip olacak ülke Türkiye’dir.
D) Nüfus ülkelerin pazar olma yolundaki en önemli kriterdir ve tek başına yeterli bir veridir. Başka herhangi bir veriye ihtiyaç yoktur.
E) Genel olarak, nüfusun büyüme oranıyla kişi başına düşen gelir arasında negatif korelasyon vardır.
10- Temel olarak, anlaşmaya imza atan ülkeler arasında ticaretin serbestleşmesi ilkesine dayanan ve anlaşmaya imza atan ülkeler arasında mal ve hizmetler serbestçe dolaşırken her bir ülkenin anlaşma dışında kalan üçüncü ülkelere karşı kendi gümrük tarifelerini bağımsız bir şekilde belirlediği ticaret bloğuna ne ad verilir?
A) Yerel Ticaret Anlaşması
B) Uluslararası Reklam Anlaşması
C) Pazarsal Döngüsel Ortaklık
D) Serbest Ticaret Anlaşması
E) Kişisel Satış Birliği
11- Aşağıdakilerden hangisi totaliter rejimin hâkim olduğu ülkelerden biridir?
A) Yeni Zelanda
B) Küba
C) Avustralya
D) Kanada
E) Japonya
12- İbadet ve batıl inançlar gibi kavramlar kültürün hangi alt başlığı içinde incelenebilir?
A) Dil
B) Din
C) Estetik
D) Eğitim
E) Sosyal organizasyonlar
13- Uluslararası pazarlamada kültür açısından yapılan eğitim sınıflandırması türleri aşağıdaki seçeneklerin hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir?
A) Formal eğitim - informal eğitim
B) Uzaktan eğitim - pasif eğitim
C) Esnek eğitim - modern eğitim
D) Sözlü eğitim - yazılı eğitim
E) Görsel eğitim - işitsel eğitim
14- Sosyal paylaşım sitelerinin ve iPhone, iPad, Blackberry gibi cihazların hayatımıza girmesi ve bu alanlarda önemli ar-ge yatırımlarının yapılması aşağıdaki çevre unsurlarının hangisiyle ilgilidir?
A) Ekonomik çevreyle
B) Teknolojik çevreyle
C) Sosyal çevreyle
D) Politik ve yasal çevreyle
E) Kültürel çevreyle
15- Aşağıdakilerden hangisi yeni ürünlerin dış pazarlarda benimsenme süreci içinde yer almaz?
A) Hor görme
B) İlgi duyma
C) Değerlendirme
D) Deneme
E) Benimseme
16- Aşağıdakilerden hangisi pazar potansiyeli göstergelerinden olan sosyo-kültürel faktörlerden biri değildir?
A) Büyüme oranı
B) Baskın değerler
C) Yaşam tarzları
D) Etnik gruplar
E) Konuşulan diller
17- Aşağıdakilerden hangisi bir lisansın içerebileceği haklar arasında yer almaz?
A) Teknoloji, teknik uzmanlık
B) Dış ülkede politik istikrar sözü
C) Ürün ve/veya tesis tasarımı
D) Marka ve logolar, telif hakları, ticari ünvanlar
E) Bilgiler ve ticari sırlar
18- I. Pazar ile daha iyi temas kurma II. Daha fazla kontrol imkânı III. Daha iyi satış çabası Yukarıdakilerden hangileri doğrudan ihracatın avantajlarındandır?
A) Yalnız I
B) Yalnız III
C) I ve II
D) II ve III
E) I, II ve III
19- Aşağıdakilerden hangisi şirket satın alma işlemlerinin çeşitleri arasında yer almaz?
A) Hibrid (melez) satın alma
B) Yatay (horizantal) satın alma
C) Dikey (vertical) satın alma
D) Ortak merkezli (konsantrik) satın alma
E) Şirketler topluluğu (conglomerate)satın alma
20- I. Teknoloji tabanlı birleşmeler II. Üretim tabanlı birleşmeler III. Dağıtım tabanlı birleşmeler Yukarıdakilerden hangileri stratejik birleşmelerdendir?
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve II
D) II ve III
E) I, II ve III
A) Esnek pazarlama
B) Geliştirici lojistik
C) Politik tutundurma
D) İhracat pazarlaması
E) Ulusal pazarlama
2- Malların, hizmetlerin, fikirlerin, sermayenin, teknolojinin, bilginin, kültürün ve bireylerin hızlı ve sürekli bir biçimde sınır ötesine akışına ne ad verilir?
A) Yerelleşme
B) Döngüselleşme
C) Merkeziyetçilik
D) Küreselleşme
E) İlerlemecilik
3- Günümüzde başarıyı sağlamak için aşağıdaki özellik ve yaklaşımlardan hangisi ön plana çıkmamaktadır?
A) Yeni teknolojilerin kullanımı
B) Küresel düşün yerel hareket et anlayışı
C) Merkeziyetçi yapı
D) Standardizasyon-uyarlama dengesi
E) Yönetim şekillerinde şeffaflaşma
4- 2011 yılında Türkiye’nin en yüksek doğrudan yabancı yatırım girişi sağladığı ülke ya da topluluk aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hong Kong
B) Hindistan
C) AB Ülkeleri
D) Pakistan
E) Japonya
5- Kendine odaklı yönelimle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Dış pazarlarda genellikle aynı veya çok yakın stratejiler tercih edilir.
B) Dış pazar öncelikle üretim fazlasından kurtulmak için kullanılır.
C) İç pazarda denenmiş ve başarılı olmuş pazarlama faaliyetlerinin diğer pazarlarda da başarılı olacağı varsayılır.
D) Merkeziyetçi bir yönetim anlayışı hüküm sürmektedir.
E) Tüm dünyayı tek bir potansiyel pazar olarak görme eğilimindedir.
6- Birleşmiş Milletlere göre şehirleşmeyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Refah getirerek yoksulluğu ortadan kaldıracaktır.
B) Altyapısal sorunları ortaya çıkararak çözülmesini sağlayacaktır.
C) Yoksulluğu azaltmayacak ve eşitsizlikleri arttıracaktır.
D) Herkese eşit hak ve imkânlar tanınmasını sağlayacaktır.
E) İstihdam imkânı sağlayacak ve işsizliği azaltacaktır.
7- Engel Kanunu olarak da bilinen teori neyi açıklamaktadır?
A) Satın alma gücü paritesini
B) Ülkelerin gelişmişlik seviyesini
C) Bir pazardaki arz talep dengesini
D) Belirli bir ülkeye özgü tüketim modellerini
E) Kişi başına düşen milli geliri
8- Uluslararası pazarlamacılar için önemli olan aile büyüklüğü kavramıyla ifade edilen aile tanımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anne, babadan oluşan topluluk
B) Birinci dereceden kan bağı olan kişiler
C) Aynı evi paylaşan bireylerin sayısı
D) Yakın akrabalardan oluşan topluluk
E) Aynı soyadı taşıyan herkes
9- Pazar demografiklerinden biri olan nüfusla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Nüfusun büyüme oranıyla kişi başına düşen gelir arasında mutlaka pozitif korelasyon vardır.
B) 2009 yılında en yüksek nüfusa sahip ülke İran’dı.
C) 2050 yılında en yüksek nüfusa sahip olacak ülke Türkiye’dir.
D) Nüfus ülkelerin pazar olma yolundaki en önemli kriterdir ve tek başına yeterli bir veridir. Başka herhangi bir veriye ihtiyaç yoktur.
E) Genel olarak, nüfusun büyüme oranıyla kişi başına düşen gelir arasında negatif korelasyon vardır.
10- Temel olarak, anlaşmaya imza atan ülkeler arasında ticaretin serbestleşmesi ilkesine dayanan ve anlaşmaya imza atan ülkeler arasında mal ve hizmetler serbestçe dolaşırken her bir ülkenin anlaşma dışında kalan üçüncü ülkelere karşı kendi gümrük tarifelerini bağımsız bir şekilde belirlediği ticaret bloğuna ne ad verilir?
A) Yerel Ticaret Anlaşması
B) Uluslararası Reklam Anlaşması
C) Pazarsal Döngüsel Ortaklık
D) Serbest Ticaret Anlaşması
E) Kişisel Satış Birliği
11- Aşağıdakilerden hangisi totaliter rejimin hâkim olduğu ülkelerden biridir?
A) Yeni Zelanda
B) Küba
C) Avustralya
D) Kanada
E) Japonya
12- İbadet ve batıl inançlar gibi kavramlar kültürün hangi alt başlığı içinde incelenebilir?
A) Dil
B) Din
C) Estetik
D) Eğitim
E) Sosyal organizasyonlar
13- Uluslararası pazarlamada kültür açısından yapılan eğitim sınıflandırması türleri aşağıdaki seçeneklerin hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir?
A) Formal eğitim - informal eğitim
B) Uzaktan eğitim - pasif eğitim
C) Esnek eğitim - modern eğitim
D) Sözlü eğitim - yazılı eğitim
E) Görsel eğitim - işitsel eğitim
14- Sosyal paylaşım sitelerinin ve iPhone, iPad, Blackberry gibi cihazların hayatımıza girmesi ve bu alanlarda önemli ar-ge yatırımlarının yapılması aşağıdaki çevre unsurlarının hangisiyle ilgilidir?
A) Ekonomik çevreyle
B) Teknolojik çevreyle
C) Sosyal çevreyle
D) Politik ve yasal çevreyle
E) Kültürel çevreyle
15- Aşağıdakilerden hangisi yeni ürünlerin dış pazarlarda benimsenme süreci içinde yer almaz?
A) Hor görme
B) İlgi duyma
C) Değerlendirme
D) Deneme
E) Benimseme
16- Aşağıdakilerden hangisi pazar potansiyeli göstergelerinden olan sosyo-kültürel faktörlerden biri değildir?
A) Büyüme oranı
B) Baskın değerler
C) Yaşam tarzları
D) Etnik gruplar
E) Konuşulan diller
17- Aşağıdakilerden hangisi bir lisansın içerebileceği haklar arasında yer almaz?
A) Teknoloji, teknik uzmanlık
B) Dış ülkede politik istikrar sözü
C) Ürün ve/veya tesis tasarımı
D) Marka ve logolar, telif hakları, ticari ünvanlar
E) Bilgiler ve ticari sırlar
18- I. Pazar ile daha iyi temas kurma II. Daha fazla kontrol imkânı III. Daha iyi satış çabası Yukarıdakilerden hangileri doğrudan ihracatın avantajlarındandır?
A) Yalnız I
B) Yalnız III
C) I ve II
D) II ve III
E) I, II ve III
19- Aşağıdakilerden hangisi şirket satın alma işlemlerinin çeşitleri arasında yer almaz?
A) Hibrid (melez) satın alma
B) Yatay (horizantal) satın alma
C) Dikey (vertical) satın alma
D) Ortak merkezli (konsantrik) satın alma
E) Şirketler topluluğu (conglomerate)satın alma
20- I. Teknoloji tabanlı birleşmeler II. Üretim tabanlı birleşmeler III. Dağıtım tabanlı birleşmeler Yukarıdakilerden hangileri stratejik birleşmelerdendir?
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve II
D) II ve III
E) I, II ve III